تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

7 مدل انواع شلف دیواری همراه با تصویر برای آشپزخانه، تلویزیون، اتاق خواب و...

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1403 در ساعت 18 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از ابزارهای جدید و محبوب در معماری مدرن انواع شلف دیواری است که طرح‌ها و نمونه‌های مختلفی دارد. انواع شلف دیواری طبقه‌بندی‌ها و قفسه‌های مرتبی هستند که در ابعاد مختلف روی دیوار نصب می‌شوند. این قفسه‌ها متناسب با محیطی که در آن قرار گرفته‌اند می‌توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. انواع شلف دیواری یک ابزار مدرن جهت سامان‌دهی فضای یک خانه یا اداره است که علاوه بر ایجاد نظم، زیبایی و جلوه خاصی به محیط می‌بخشد.

انواع شلف دیواری برای فضاهای مختلفی مثل اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق کودک، اداره و... کاربرد دارد. همچنین مسائل مختلفی مثل کتاب، ظروف تزئینی، ساعت، لوازم دکوری، آینه، قاب عکس و... نیز روی آن‌ها قرار می‌گیرد. در واقع نحوه نصب و چیدمان روی انواع شلف دیواری هیچ محدودیتی ندارد و بسته به خلاقیت شما می‌تواند نتیجه‌های کاملا متفاوتی در پی داشته باشد. در ادامه این مقاله با تصاویر انواع شلف دیواری و کاربردهای آن‌ها آَشنا خواهید شد.

انواع شلف دیواری

انواع شلف دیواری در واقع همان طاقچه‌هایی هستند که در گذشته به عنوان محل قرارگیری وسایل تزئینی خانه شناخته می‌شدند. حال در معماری مدرن، انواع شلف دیواری نقش طاقچه را ایفا می‌کند. هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط از انواع شلف دیواری برای قرار دادن وسایل دکوری استفاده می‌شود. این طبقه‌بندی‌های دیواری که تحت عنوان شلف یا باکس دیواری شناخته می‌شوند، در جنس‌ها و طرح‌های متنوع و متناسب با قسمت‌های مختلف محیط ساخته می‌شوند. در ادامه با هفت مدل انواع شلف دیواری آشنا می‌شوید.

انواع شلف دیواری آشپزخانه

 شلف-دیواری-آشپزخانه

یکی از شلوغ‌ترین و پروسیله‌ترین قسمت‌های یک خانه، آشپزخانه است. آشپزخانه‌ها معمولا با تعداد زیادی از وسایل برقی، ظروف متنوع، خوراکی‌ها، مواد غذایی، ادویه‌ها و... اشباع شده‌اند. برای اینکه فضای آشپزخانه به شکلی اصولی و مرتب چیده شود، استفاده از انواع شلف دیواری آشپزخانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

انواع شلف دیواری آشپزخانه معمولا برای چیدمان وسایل برقی، ادویه‌ها، ظروف مختلف و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. شلف دیواری موردنظر باید طراحی و ساختی متناسب با کاربرد آن داشته باشد. برای مثال طبقه‌بندی‌هایی که به منظور چیدمان ظروف شیشه‌ای، سفالی و سنگین وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید در ابعاد بزرگ‌تر و با استحکام بیشتری ساخته شوند. به همین ترتیب انواع شلف دیواری که برای چیدمان ادویه‌ها، چای، قهوه، شکر، قند و خوراکی‌هایی این چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند به مراتب سبک‌تر و کوچک‌تر خواهند بود.

انواع شلف دیواری تلویزیون

یکی دیگر از پرکاربردترین انواع شلف دیواری، شلف مخصوص تلویزیون است که در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. این نوع از شلف‌ها باید متناسب با ابعاد تلویزیون، متراژ خانه و ابعاد دیوار موردنظر ساخته شود. احتمالا شما هم تا کنون متوجه حضور پررنگ انواع شلف دیواری تلویزیون در معماری مدرن خانه‌ها شده‌اید. این طبقه‌بندی‌های دیواری معمولا از استحکام بالایی برخوردار هستند و توانایی نگهداری ملزومات مربوط به تلویزیون را دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های انواع شلف دیواری مخصوص تلویزیون، وجود سوراخ‌هایی مخصوص عبور سیم برق و آنتن در طراحی آن است. به عبارتی کاربری این محصول کاملا آسان است و حتی نحوه نصب آن نیز پیچیدگی خاصی ندارد. فقط هنگام نصب باید به تراز بودن و محکم بودن آن کاملا توجه کنید. خرید باکس دیواری مخصوص تلویزیون، نیاز شما به میز تلویزیون را از بین برده است. در این سبک طراحی، تلویزیون به دیوار وصل می‌شود و شلف دیواری مخصوص آن نیز در زیر آن قرار می‌گیرد.

انواع شلف دیواری برای گلدان

یکی دیگر از کاربردهای انواع باکس دیواری این است که از آن به عنوان استند گلدان استفاده می‌شود. این نوع شلف دیواری برای افرادی که علاقه‌مند به گل و گیاه و نگهداری گیاه‌های آپارتمانی در منزل خود هستند، یک وسیله کاربردی است. فرقی ندارد که تعداد گلدان‌های شما چقدر باشد و قصد نگهداری آن‌ها در کدام قسمت خانه را داشته باشید؛ در هر صورت می‌توانید متناسب با نیاز، متراژ خانه و تعداد گلدان‌های خود یکی از انواع شلف دیواری برای گلدان را سفارش دهید.

انواع شلف دیواری که برای نگهداری گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا دارای طراحی‌های مینیمال و ابعاد نسبتا کمی هستند. این استندها به راحتی روی دیوار نصب می‌شوند و بعد از قرارگیری گلدان‌ها روی آن، جلوه‌ای زیبا و مدرن به محیط خانه می‌بخشند. هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که ارتفاع طبقات آن با ارتفاع گلدان‌های خود تناسب داشته باشد.

انواع شلف دیواری اتاق خواب

انواع شلف دیواری می‌تواند در قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله در اتاق خواب یک خانه مشاهده می‌شود. انواع شلف دیواری اتاق خواب می‌تواند محل مناسبی برای قرارگیری کتاب‌ها، سی‌دی‌ها، گلدان‌های کوچک، قاب عکس و... باشد. همچنین شما می‌توانید بخشی از این شلف دیواری را به زیورآلات، ساعت‌ها، عینک‌ها و اکسسوری‌های این چنینی اختصاص دهید و چیدمان مرتبی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

انواع شلف دیواری برای اتاق خواب می‌تواند متناسب با ابعاد اتاق و دیوار موردنظر طراحی شود. این وسیله علاوه بر جلوه و ظاهر مینیمال و مدرنی که به اتاق می‌دهد، فضای بیشتری برای قرارگیری وسیله‌های مختلف فراهم می‌کند. به همین دلیل است که جزو نمونه‌های محبوب و پرطرفدار انواع شلف دیواری محسوب می‌شود.

انواع شلف دیواری برای کتاب

افرادی که اهل مطالعه هستند معمولا کتاب‌های زیادی در خانه خود نگهداری می‌کنند. داشتن یک کتابخانه در منزل می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. انواع شلف دیواری برای کتاب، انتخاب مدرن، مقرون‌به‌صرفه، خاص و متفاوتی برای این افراد خواهد بود. فرقی ندارد که کتاب‌های خود را در کدام قسمت خانه خود نگهداری می‌کنید. در هر صورت می‌توانید انواع شلف دیواری مخصوص کتاب را برای محیط موردنظرتان سفارش دهید.

انواع شلف دیواری که مخصوص نگهداری کتاب است معمولا استحکام بالایی دارد. زیرا باید تحمل وزن چندین کتاب را داشته باشد. این محصول در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شود و از قفسه‌های مرتبی تشکیل خواهد شد. طوری که چیدمان کتاب‌ها در آن شکل منظمی پیدا کند.

انواع شلف دیواری برای اتاق کودک

این روزها که اکثر افراد در آپارتمان‌ها و خانه‌هایی با متراژ نسبتا کم ساکن هستند، چیدمان وسایل خانه در یک محیط کم تبدیل به یکی از چالش‌های مهم طراحان دکوراسیون شده است. این مشکل در اتاق خواب کودکان بیشتر مشاهده می‌شود. زیرا وسایل کودکان ممکن است به مراتب بیشتر و جاگیرتر باشد. انواع شلف دیواری برای اتاق کودک می‌تواند راه حلی مناسبی برای این چالش باشد.

انواع شلف دیواری در اتاق خواب کودکان محل مناسبی برای قرارگیری اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌های درسی، لوازم تحریر، قاب عکس‌ها و حتی لوازم دکوری خواهد بود. این وسیله به شکلی اصولی نظم را در اتاق کودک برقرار می‌کند و جلوه مرتب و زیبایی به اتاق می‌بخشد. انواع شلف دیواری مخصوص اتاق کودک در ابعاد، طراحی‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شود و افراد می‌توانند متناسب با ابعاد اتاق موردنظر شلف دیواری خود را سفارش دهند.

انواع شلف دیواری پذیرایی

در معماری مدرن استفاده از کمدها و بوفه‌های شیشه‌ای برای نگهداری ظروف دکوری و لوازم تزئینی جایگاه خود را از دست داده است. به جای آن انواع شلف دیواری پذیرایی می‌تواند گزینه مناسبی برای نگهداری این لوازم دکوری باشد. این محصول در ابعاد و طراحی‌های مختلف و متنوعی ساخته می‌شود. انواع شلف دیواری پذیرایی معمولا گزینه مناسبی برای قرارگیری ساعت، ظروف گران‌قیمت دکوری، گلدان، آینه و شمعدان، قاب عکس، لوازم تزئینی و... خواهد بود.

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه و خرید شلف دیواری باید به سایر وسایل خانه توجه شود. برای مثال می‌توانید رنگ چوب شلف دیواری خود را با رنگ چوب مبل‌های خود هماهنگ کنید. توجه به این جزئیات می‌تواند تأثیر چشمگیری روی نمای نهایی دکور یک خانه داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که ارتفاع انواع شلف دیواری نیز باید متناسب با وسایلتان باشد. در غیر این صورت ممکن است ظروف تزئینی، ساعت و... روی طبقات شلف دیواری خریداری شده جا نشود.

خرید انواع شلف و باکس دیواری از طره

در این مقاله با هفت مدل از انواع شلف دیواری و کاربردهای مختلف آن‌ها آشنا شدید. هر کدام از این محصولات می‌تواند ابعاد و طراحی متفاوتی داشته باشد. پس لازم نیست نگران ابعاد کوچک یا بزرگ خانه خود باشید. در هر صورت یکی از انواع شلف و باکس دیواری مناسب شما خواهد بود. این محصولات نتیجه به شدت تأثیرگذاری روی نظم و جلوه یک محیط دارند.

انواع شلف دیواری در واقع قفسه‌هایی از جنس‌های مختلف است که روی دیوار نصب می‌شود. این ابزار متناسب با ابعاد خود و محیطی که در آن قرار دارد می‌تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد. برای مثال از آن‌ها برای نگهداری کتاب، لوازم تزئینی، ساعت، قاب عکس، گلدان، اسباب بازی، لوازم تحریر، آینه و شمعدان، ادویه‌ها و خوراکی‌های مختلف و... استفاده می‌شود. حال که با کاربرد و عکس انواع شلف دیواری آشنا شدید، می‌توانید برای خرید این محصول از سایت طره به شکل اینترنتی اقدام کنید.

در انتخاب انواع شلف دیواری، توجه به جنس و طراحی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسته به نیاز و سبک دکوراسیون، می‌توان از متریال‌های مختلفی مانند چوب، فلز یا شیشه استفاده کرد که هر کدام جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا می‌بخشند. برخی از شلف‌های دیواری علاوه بر کاربرد دکوراتیو، نقش عملی نیز دارند و می‌توانند به عنوان محلی برای نگهداری وسایل کاربردی مانند کتاب، لوازم آشپزخانه یا حتی گیاهان استفاده شوند. انتخاب مناسب انواع شلف دیواری می‌تواند به شما کمک کند تا فضایی سازمان‌یافته‌تر و زیباتر در خانه یا محل کار خود داشته باشید.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
شلف چیست؟ جدیدترین مدل شلف دیواری

شلف چیست؟ جدیدترین مدل شلف دیواری

شلف‌های دیواری یکی از پرکاربردترین وسایل خانگی هستند که در فضاهای مختلفی مثل آشپزخانه، اتاق خوا ...
معرفی ۷ ایده برای پوشاندن جعبه فیوز

معرفی ۷ ایده برای پوشاندن جعبه فیوز

قابل مشاهده بودن جعبه فیوز ممکن است برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. به همین دلیل شما می‌تو ...
کاور جعبه فیوز برق برای زیباسازی فضای خانه

کاور جعبه فیوز برق برای زیباسازی فضای خانه

زیباسازی خانه با کاور جعبه‌ فیوز برق راهی زیبا و کاربردی برای پنهان کردن جعبه‌های فیوز و ...
باکس جعبه فیوز

باکس جعبه فیوز

باکس جعبه فیوز یا Fuse Box یک جعبه اساسی در سیستم‌های برقی و الکترونیکی است که برای محافظت از م ...
مرکز فروش شلف دیواری در تهران | از کجا شلف دیواری بخرم؟

مرکز فروش شلف دیواری در تهران | از کجا شلف دیواری بخرم؟

شلف‌های دیواری از جمله لوازم ضروری در خانه‌ها و منازل محسوب می‌شوند. شلف‌ها قابل ...
7 مدل انواع شلف دیواری همراه با تصویر برای آشپزخانه،  تلویزیون، اتاق خواب و...

7 مدل انواع شلف دیواری همراه با تصویر برای آشپزخانه، تلویزیون، اتاق خواب و...

یکی از ابزارهای جدید و محبوب در معماری مدرن انواع شلف دیواری است که طرح‌ها و نمونه‌های مخت ...